Mijn kind wil niet meer naar school
Renz is een jongetje van 8 jaar en hij wil niet meer naar school. Hij heeft thuis enorm veel last van woedeaanvallen en als zijn ouders alleen maar het woord school noemen, dan barst hij los in een emotionele vulkaan. Op school laat Renz totaal ander gedrag zien. Hij is daar een verlegen, angstig kind die amper wat durft te zeggen in de klas en vaak afwezig is. Hij mengt zich ook niet tussen de kinderen en zoekt het liefst een stil hoekje op om zich af te zonderen. Omdat er al een hele rits aan hulpverleners gepasseerd is en niets tot nu toe geholpen heeft, nemen de ouders van Renz contact met mij op: of ik misschien weet hoe ze dit probleem op kunnen lossen. Veel kinderen die bij mij aangemeld zijn, zijn vaak gestrand in de reguliere hulpverlening, omdat er geen passende oplossing gevonden kan worden.
Tijdens mijn spreekuur tune ik telepathisch in op Renz en die laat me onmiddellijk zien wat het probleem is. Renz is paranormaal en neemt heel veel dingen waar met zijn zintuigen. Hij krijgt hierdoor thuis opdrachten, waardoor hij ineens verandert qua gedrag. De ouders kunnen hem niet bereiken tijdens zo’n aanval en hij is soms enorm agressief. Als hij uit de aanval komt, is hij vaak verdrietig en weet totaal niet wat hem overkomen is. Doordat Renz zoveel waarneemt is hij ook erg angstig en wil het liefst naast zijn ouders slapen. Ook eten is een probleem, want Renz is heel erg kieskeurig in wat hij eet en dat is allesbehalve gezond.
De reden dat Renz zo overprikkeld is, is omdat hij in een gebied woont waar het enorm zwaar is op energetisch gebied. Zijn huis is helemaal gehuld in een zwarte wolk van negativiteit en dat veroorzaakt de overprikkeling en de angsten.
De ouders nodigen ons uit om op bezoek te komen en ze horen dat ze flink aan de slag zullen moeten gaan om Renz weer op de rails te krijgen. Ik zorg er eerst voor dat het huis ontdaan wordt van min-energie, zodat de vervelende stoorzenders eruit zijn en dan gaan we om de tafel zitten om een pedagogisch plan te maken. Als de ouders aan de slag gaan met het plan dan hebben we een paar keer per dag contact.
Binnen een week is Renz weer een heel stuk op de rails, hij gaat weer naar school en zijn de woedeaanvallen weg. Renz leert nu hoe hij met frustraties en uitdagingen om moet gaan en doordat hij niet meer zo overprikkeld is, is hij makkelijk te bereiken. De afsluittechnieken en kindertrainingen zorgen ervoor dat ook zijn angsten afnemen.
Twee maanden na mijn bezoek heb ik contact met de interne begeleider van school, die erg benieuwd is naar wat ik gedaan heb. Hij heeft nog nooit meegemaakt dat een gezin zo snel op de rails werd gezet. Ook zien ze op school dat Renz in die twee maanden enorm veranderd is. Hij is uit zijn schulp gekropen en durft nu zelf zijn hand op te steken om wat te vragen. Hij zoekt andere kinderen op en geniet nu zelfs van het spelen met andere kinderen. De IB-er wil graag mijn naam in het dossier van Renz vermelden voor het geval dat er uitdagingen zijn die hij niet kan oplossen en omdat ik ook scholen begeleid en soms zelfs lezingen geef over dit onderwerp.
Renz en zijn gezin blijf ik de komende jaren nog even volgen, omdat een kind opgroeit in golfbewegingen. Als er dan een terugslag is, dan is het fijn als je een hulpverlener hebt zonder wachttijd en waar je direct een kort contact mee kunt hebben.
Jaren geleden heb ik gekozen om op deze manier te werken en dagelijks ben ik blij dat ik met vele gezinnen een mooi contact heb en dat ze mij weten te bereiken als de nood aan de man is. Ik ben de hulpverlener die ik altijd wilde worden en ben dankbaar dat ik mijn eigen weg kan en mag bepalen. De weg die buiten de reguliere kaders denkt en kijkt.
Deel je mee voor de zoekende ouder?